“Baru Je Jumpa Ifa Raziah..”- Tak Sangka Ini Pula Berlaku Dgn Ustzah Asma. Sampai Menagis Dia Cerita..

Sudah menjadi peranan bagi pendakwah selain menyampaikan ilmu, mereka juga bertanggungjawab menegur sebarang perbuatan yang bertentangan ajaran Islam. Namun, segelintir netizen lebih memilih untuk mencari kesalahan pendakwah sehingga menimbulkan pelbagai fltnah dan tudvhan berat seperti dilalui oleh Ustazah Asma’ Harun.



Baru-baru ini, beliau meluahkan rasa seb4k apabila berterusan menerima kec4man ramai. Jangan terped4ya dengan hasvtan fltnah “Apa yang berlaku, sampai hari ni.. saya dikata tali barut, penungg4ng agama, penjual agama,” katanya menerusi satu sesi dakwah secara live di aplikasi TikTok. Asma’ menjelaskan,

Dalam masa sama, pendakwah berusia 39 tahun itu juga terkiIan dengan kata-kata caclan dilemparkan berhubung video ketika bertemu dengan penyanyi dangdut sensasi Ifa Raziah. “Bahkan pada video saya dan Ifa Raziah, mereka kata ini drama, hip0krit, mem4ki hamun dengan segala jenis binatang.

Apa yang kalian buat sebenarnya?, ” ujarnya. Sementara itu, menerusi tangkap layar video TikTok lain, Asma’ bagaimanapun lebih memilih untuk memaafkan individu yang bertindak menc4ci m4ki atau memfltnahnya. “Saya maafkan semua dan takkan tuntut apa-apa di akhirat. Saya sebut lagi sekali, tiada apa-apa disimpan dalam hati meskipun saya mengenali individu tersebut.



“Saya takkan letakkan kebenclan, kem4rahan sebab hidup kita sangat singkat untuk memasukkan rasa b3nci terhadap manusia dalam hati,” luahnya. Terima kenyataan kita berada di akhir zaman Pada sesi tersebut, beliau dilihat beberapa kali mengesat air mata kerana seolah-olah tidak mampu lagi untuk berdepan sikap individu yang gemar memberi kec4man dalam setiap perkara.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
LihatTutupKomentar